2016. augusztus 16., kedd

Balkán Burger

...Először Montenegróban találkoztam ezzel az étellel. Nagyszerűen grillezett Pljeskavica, ajvárral és friss zöldségekkel. Annyira tetszett, hogy itthon is megcsináltam és most veletek is megosztom. Én készítettem bele még sült cukkinit is! Így tartalmasabb lett, főleg, mert dupla hússal ettem. A Pljeskavica, mint étel többféle variációban létezik. Mivel nálunk nehézkes a bárány beszerzése, én marha-sertés keverékből szoktam elkészíteni. A lelke, hogy faszénen süljön! Itt a jó idő! Ki kell próbálnia mindenkinek! Elő a grillsütőt és irány a szabad!


Hozzávalók (6 darabhoz):

  • 500 g darált sertéshús
  • 500 g darált marhahús
  • 1 fej vöröshagyma, nagyon apróra vágva
  • 2 nagy teáskanál őrölt fekete bors
  • 2 nagy teáskanál só
  • Cukkini, hosszában vágva
  • Saláta levél
  • Uborka, felkarikázva
  • Lila hagyma, felkarikázva
  • Ajvár


Elkészítése:


Miután nagyon apróra felvágtam a hagymát, egy keverőtálba teszem. Hozzárakom a darált húsokat és fűszerezem őrölt borssal és sóval. Alaposan a kezemmel összegyúrom.

Hat részre osztom és a lehető legnagyobbra lapítom egy vágó deszkán, a kezem segítségével. Egy tálra teszem és ráteszek egy darab folpakkot. Ezt újra csinálom, míg el nem fogy a hús.

Grillen kisütöm, vagy ha nincs rá lehetőség, akkor serpenyőben egy kis olaj kíséretében, lehetőleg magas hőfokon!

A cukkini szeleteket is kisütöm!

A lepényt ketté vágom és mindkét oldalát megkenem ajvárral. Két saláta levelet teszek az aljára, majd rá a sült húspogácsa, uborka, lila hagyma és sült cukkini. Ráteszem a tetejét és tálalom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése