2013. május 29., szerda

Kínai Mogyorós Csirke

...egy keleties finomság, ami mindenki számára nagy kedvenc lehet! Nagyon régen egy kínai étterembe találkoztam ezzel az étellel és egyből beleszerettem. Jó pár évig feledésbe merült, aztán egyik reggel felkeltem és eszembe jutott. Így hát felkutattam a receptet! Alapos utána járással megtaláltam és azóta újra él a szerelem!


Hozzávalók (2 személyre):

  • 500 g csirkemell filé, kockákra, vagy csíkokra vágva
  • 1 csokor újhagyma, felkarikázva (a zöld része nem kell)
  • 100 g pirított, sós mogyoró
  • 1 tojás fehérje
  • 1 evőkanál 10%-os ecet
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér
  • 2 evőkanál kókuszolaj
  • 2+2 evőkanál szójaszósz
  • 3 csapott evőkanál kukorica keményítő
  • 4 dl víz, vagy csirke alaplé
  • 1 csapott teáskanál barna cukor

Eszközök:

Magas falú teflon serpenyő
Mozsár
Kis keverőtál- a tojás fehérjének és a mártásnak
Keverőtál- a húshoz

Elkészítse:


A csirkemell darabokat beleforgatom 1 evőkanál kukorica keményítőbe.

A tojás sárgáját habosra kikeverem, beleteszek 2 evőkanál szója szószt és beleforgatom a csirkét. Félreteszem.

A mogyoró felét, egy mozsárba összetöröm.

Elkészítem a mártást! Összekeverek 2 evőkanál szójaszószt, 4 dl vizet, 1 evőkanál ecetet, a gyömbért és 2 evőkanál kukorica keményítőt.

Fogok egy nagy serpenyőt, vagy wok-ot és felhevítem a kókuszolajat. Megpirítom benne a csirkemell darabokat.

Hozzászórom a hagymát és a mogyorót, majd jól összekeverem. 5 percig sütöm.

Után, hozzáöntöm a mártást és addig kevergetem, míg sűrű szaftot nem kapunk, után lehúzom a tűzről.

Párolt rizzsel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése