2018. július 30., hétfő

Az igazi Bolognai Canneloni

...a legjobb, az eredeti! Nagyon ütős, szaftos recept következik! Ha ezt meg tudod csinálni, akkor lasagne is menni fog! Csupán más tésztát kell használj! Most megtudhatod, hogy készül az igazi bolognai és milyen egy jó besamel, mert elhoztam az egyik kedvenc olasz ételemet! Ha a lasagnet szereted, akkor ezt is! Nem nehéz elkészíteni, viszont időt kell rá szánni! Igazi hétvégi étel, amikor nem sietsz sehova!


Hozzávalók (20x30cm-es tepsihez):

Bolognai raguhoz:
  • 100 g házi, füstölt zsírszalonna, apró kockákra vágva
  • 1 nagy fej hagyma, apróra vágva
  • 2 szál angolzeller (150-160g)
  • 1 sárgarépa (150-160g)
  • 1000 g darált marhahús
  • 500 ml passzírozott paradicsom
  • 2 dl marhahúsleves alap
  • 2 dl száraz vörösbor
  • frissen őrölt feketebors
  • frissen őrölt szerecsendió
Besamelhez:
  • 100 g vaj
  • 80 g finomliszt
  • 1000 ml tej
  • só, fehérbors
  • frissen őrölt szerecsendió

  • 100 g Reszelt trappista sajt
  • 100 g Reszelt parmezán sajt
  • 2x250 g Canneloni tészta

Eszközök:

Vágódeszka, konyhakés, fejkanál, sajtreszelő, habverő
Késes robotgép
Magas falú teflon serpenyő+fedő
Lábas
20x30 cm-es tepsi


Elkészítése:

BOLOGNAI
A szalonnát miután apróra vágtam, beleteszem egy magas falú teflon serpenyőbe és közepes hőfokon zsírjára sütöm. Néha megkeverem. A sült szalonna mellé teszem a hagymát és a zöldségeket, aranybarnára pirítom.

Közben a megpucolt sárgarépát az angol zellerrel és fokhagymával együtt felkarikázom és egy késes robotgépbe teszem. Összeaprítom.

A lepirult hagymához teszem a darált marhát és fehéredésig pirítom. Utána hozzáadom a répás keveréket és sóval, borssal, szerecsendióval ízesítem. 1 perc után felöntöm a borral és az alaplével. 2 perc forralás után hozzáteszem a passzírozott paradicsomot. Miután elkevertem, tartalékon, fedő alatt párolom másfél órát. Közben gyakran átkeverem. Miután kész, kézmelegre hűtöm!

BESAMEL
Egy lábosba megolvasztom a vajat és hozzászórom a lisztet. Egy habverővel simára keverem és világosbarnára pirítom. Majd fokozatosan hozzáöntöm a tejet és folyamatosan kevergetem a habverővel, hogy ne legyen csomós! Miután hozzáöntöttem az összes tejet, ízesítem sóval, fehérborssal és szerecsendióval. Továbbra is kevergetem, hogy nehogy leégjen! Forrástól számított 2 percig főzöm, majd félrehúzom.

CANNELONI
Előmelegítem a sütőt 200 fokra!

Fogom a magas falú tepsimet és a bolognaiból 4-5 evőkanállal az aljára teszek. Elegyengetem.

Fogok egy kiskanalat. Megfogok egy csőtésztát úgy, hogy a tenyeremmel/ujjaim végével letakarjam az egyik végét. Így megakadályozva, hogy a töltelék kifolyjon. Kiskanállal óvatosan megtöltöm a csöveket és lefektetem a tepsibe. Miután megvagyok az összessel, a fennmaradó szószt ráöntöm.

A besamel mártást egyenletesen szintúgy ráöntöm.

A reszelt sajtokat összekeverem és egyenletesen rászórom a tetejére!

40-45 perc alatt aranybarnára sütöm!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése