2014. október 21., kedd

Házi ételízesítő

Mindig egy dolog zavart leves készítésekor és ez az ételízesítő! Mivel vegyiparin tanultam középiskolában, rögeszmém, hogy minden élelmiszer hátoldalán lévő összetevőket elolvasom. Mindegyik tele van ízfokozókkal, színezékkel és adalékanyagokkal, hogy a félresikerült levest is finomnak érezzük. Fogalmunk sincs milyen minőségű zöldségeket használtak az elkészítéséhez. Évek óta hiszek a természetes alapanyagokba és kerülöm is a hasonló termékeket. Egyik nap találkoztam egy jó nevű gasztromagazinban ezzel a recepttel. Gyorsan felszabadultam a világhálóra és körbenéztem, ki-hogy csinálja. Végül az első verziót választottam, mivel ezt nyersen kell eltenni és akár 1 évig is eláll. Az üvegek fertőtlenítését ne felejtsd el! A legegyszerűbb, ha mindegyikbe teszel egy-két ujjnyi vizet és beteszed a mikróba kb. 15-20 percre. Végül kiöntöd belőle a vizet és egy kicsit vársz vele, hogy lehűljön az üveg. Ilyen pofon egyszerű az egész! Ehhez az ételízesítőhöz nem kell más, mint egy jó robotgép, ami finomra tudja darálni a zöldségeket. Első körben megpucoltam a zöldségeket és összevágtam, hogy könnyeben le tudjaam darálni a robotgéppel. Nekem sajnos csak kis méretű gépem van, így legalább 10 adagba tudtam leaprítani. Így végül egy nagy lábosba tettem a megdarált zöldségeket, majd jól összekevertem a sóval. Volt, hogy botmixerrel is ráturmixoltam. Így még simábbra tudtam dolgozni. Kiszedtem az üvegekbe úgy, hogy minél kevesebb levegő maradjon benne. Ennyi! Irány a spejz! Levesekhez, ragukhoz, egytálételekhez tökéletes ízesítő!


Hozzávalók:

  • 50 dkg sárgarépa
  • 25 dkg fehérrépa
  • 25 dkg karalábé
  • 25 dkg káposzta
  • 25 dkg karfiol
  • 25 dkg zellergumó
  • 25 dkg vöröshagyma
  • 25 dkg paradicsompaprika
  • 25 dkg zöldpaprika
  • fél csokor petrezselyem
  • fél csokor zellerzöld
  • fél csokor lestyán
  • 30 dkg só


Egy szombat délelőtti piacon, könnyedén beszerezheted az alapanyagokat. Ráadásul arányaiban sokkal olcsóbban jössz ki, mintha leveskockát, vagy más ételízesítőt használnál.
A maradék (zeller, karfiol) zöldségeket + egy kis répákkal, könnyed zöldséglevest készíthetsz a vasárnapi asztalra. A fennmaradt káposztát megdinsztelheted, hagy salátát csinálhatsz belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése